Voorverkoop € 20,00 – kassa € 22,50
Met programma COR-I-FAY
Nederlandse liedjes, jazzy ballades, movie classics en komische verhalen
Zie de recensie en het fotoalbum en video van dit optreden

Recensie: Cor Bakker en Fay Claassen zorgden voor een bonte muzikale middag

Zoals beloofd zorgden pianist Cor bakker en zangeres Fay Claassen het publiek op zondagmiddag 15 april een heerlijke, gezellige muzikale beleving.
Cor begon met het uitspreken van zijn bewondering voor onze omgeving. Daar maakte hij natuurlijk meteen een goede beurt mee. Daarna zei hij iets goed te willen maken na de longontsteking in oktober vorig jaar waardoor hij zes concerten had moeten afzeggen, waaronder dat van ons.
Met veel humor vertelde hij hoe het programma COR-I-FAY met veel plezier tot stand was gekomen en startte met twee swingende Braziliaanse nummers. Cor speelde op een keyboard dat hij zijn Japanse vriend noemde. Soms met een hand op de vleugel en de andere op het board. Fay zong die nummers op een manier alsof ze speciaal voor haar waren geschreven. Heel sexy, professioneel en met die prachtige stem van haar.
Het werd zo’n speciale middag als je er maar enkele meemaakt in je leven. Direct al hing er een gezellige sfeer in de mooi verlichte, met veel planten aangeklede zaal. De twee super goede musici brachten een afwisselende show met jazz-, filmmuziek, Nederlandse liedjes en Latijns-Amerikaans, De diversiteit in muziekgenres, allen zeer professioneel vertolkt; de uitleg over de schrijvers van de nummers, zoals o.a. van Toon Hermans, Ennio Morricone, Pieter Goemans (aan de Amsterdamse grachten), Toots Thielemans, Annie M.G. Schmidt; de mooie verschijning van Fay die tot driemaal toe met een nieuwe outfit opkwam; de kleine anekdotes tussendoor; alles te samen maakte dat deze middag een gouden randje had. Een middag om nooit te vergeten. Geweldig!!!

(foto Stef Nagel)

Cor Bakker en Fay Claassen op 15 april in het Kulturhus

Een top avond met Prachtige Nederlandse liedjes, bekende jazzy ballads, komische verhalen uit beider levens en hoe de click tussen hen tot stand kwam. Cor Bakker werd al vanaf de eerste keer dat hij met Fay Claassen optrad door haar overrompeld: “Ik weet niet wat er met me gebeurde, ik zou wel eens een hersenscan van mezelf willen hebben van dat moment, want midden in een lied werd ik door haar stem zo geraakt dat de tranen kwamen en bleven komen”.
Fay Claassen heeft het wonderbaarlijke talent dat zij kan zingen met de sound van een instrument. Movie classics naar jazzy songs tot ballades die je in het hart raken. Fay zingt de sterren van de hemel. Het idee voor een duo bestond bij Fay ook al een tijdje: “Want door Cor ben ik pas echt verliefd geraakt op het zingen van Nederlandse liedjes. Dat deed ik eerder nooit”.

Zie tevens website van Cor Bakker, pianist: www.corbakker.nl
en van Fay Claassen, zang: www.fayclaassen.com
Luisteren? Klik dan op Cor-i-Fay