Zaterdag 14 juli 2018 – Aanvang 20.30 uur
De Tuinkamer – Hengelose Weg 1 – Ruurlo
Voorverkoop € 15,00 – kassa € 17,50
Lees de recensie hieronder
en zie het fotoalbum en video van dit optreden

Recensie: Een warme, muzikale zomeravond in de tuin van de Tuinkamer

Op 14 juli genoten zo’n 150 mensen van de swingende muziek van Amigos Latinos in de tuin van Restaurant-Hotel de Tuinkamer. De vijf vrienden spelen al ruim 20 jaar samen en dat was goed te horen en te zien aan de hartelijke manier waarop zij met elkaar omgingen, en de professionele wijze waarop zij musiceerden.
Heerlijke muziek, typisch geschikt voor de warme zomer avond. De podiumtent werd vrolijk en warm verlicht met kleurige lampen. Een groep dansers van Dance Company ‘L Afrique gaf een dans demonstratie die zeer werd gewaardeerd. Men wilde meer van de groep zien, maar deze vertrok helaas vrij snel naar de Nijmeegse vierdaagse feesten. De dansliefhebbers onder het publiek trokken daarna massaal naar het gras voor en naast de podiumtent. Tot bijna half twaalf genoten de bezoekers van de gezellige sfeer, de verrukkelijke bitterballen en de leuke muziek. Het tuinconcert werd voor de derde keer georganiseerd en wordt zo doende al bijna een traditie. De datum in 2019 staat al vast. Je kunt zaterdag 13 juli alvast noteren.

Klik op logo en lees meer over het Erfgoedfestival 2018!

foto Erik Bongue

De latin band Amigos Latinos bestaat uit ervaren musici uit Cuba, Colombia en Nederland. Haar authentieke geluid dankt de band aan de akoestische bezetting, met twee zangers, percussie, gitaren en trompet. Het oorspronkelijke latin repertoire in de traditie van “Vieja Trova Santiaguera” en “Company Segundo” past moeiteloos in elke setting. Zij spelen bekende nummers van Buena Vista Social club, Chan Chan, El Carretero en Bruca Manigua.

Amigos Latinos probeert de muzikale tradities van het Caribisch gebied levend te houden. Van Cuba tot Columbia, van son, bolero, cha cha cha, guaracha tot merengue, mariachi en Cumbia, de musici spelen het allemaal, maar de band voegt ook een eigentijds tintje toe aan haar repertoire. Een swingende avond staat ons te wachten waarbij veel bezoekers van het optreden vast en zeker de dansvloer op zullen gaan. Van dansschool L’Afrique uit Wageningen komt een groep enkele dansdemonstraties geven. Het wordt een heerlijke avond in een parkachtige tuin, die ons doet terugdenken aan de Kasteeltuin concerten. Bij een daarvan stond ook Amigos Latinos op een podium. De band trok veel enthousiast publiek.

De band bestaat uit:
Marco Antonio Sanchez, gitaar
Jesus Hernandez Diaz, bas